Contact

Wil je meer weten?

Stuur een mail naar
info at eduvaring.nl

Woerden
Nederland

Frequently Asked Question!

Eduvaring is gericht op twee onderdelen binnen het onderwijs. 

Het eerste onderdeel is leerling onderzoek. Met UX research methodieken krijgt een school inzicht in hoe leerlingen de school ervaren. Dit gaat bijvoorbeeld over het gebied van sociale veiligheid, contact met docenten of de toetsdruk die leerlingen ervaren. 

Het tweede onderdeel is het mensgerichter en effectiever maken van (interne) processen. Via actieve workshops halen wij inzichten op over processen die vastlopen. Dit doen we met vertegenwoordigers van de verschillende betrokken functies. Na de workshops heeft een school inzicht in het proces, waar obstakels zitten, hoe het proces moet gaan verlopen en welke veranderingen prioriteit hebben. 

Social Design is een manier van kijken naar maatschappelijke vraagstukken, bijvoorbeeld op het gebied van processen en welzijn. Je kijkt met een empathische blik naar de mensen waarover die bij het vraagstuk betrokken zijn, zoals leerlingen, docenten, ouders en schoolleiding. 

User Experience Design (UX) is de verzamelnaam voor onderzoek en ontwerp. Het legt de focus op de ervaring van de gebruikers. Het doel van UX is de behoeften van de gebruikers te ontdekken en deze te vertalen naar positieve ervaringen. Je kijkt niet alleen naar gebruiksvriendelijkheid, maar ook naar toegankelijkheid.

Een persona is een fictief persoon die de gebruiker symboliseert. Dit helpt bij het ontwerpen en ontwikkelen om de gebruiker centraal te houden.

Dit is eigenlijk een User Journey Map met de focus op het onderwijs. Hierin kijk je naar het gehele proces, de context waar het proces zich plaats vindt en wie er betrokken zijn. 

Zo haal je de obstakels boven water en kan je samen kijken naar hoe het proces eruit moet komen te zien. 

Een Medewerkerstevredenheid onderzoek of een leerling enquête geeft een algemeen beeld van wat de ondervraagden op dat moment ergens van vinden. Het geeft te weinig inzicht in waarom iemand iets vind of waar een mening vandaan komt. 

Daarnaast geeft de uitslag van een enquête geen houvast op wat er moet veranderen, waardoor oplossingen vaak niet (voldoende) aansluiten bij de behoeften die er zijn.

Daarom faciliteer ik  workshops als aanvulling om te vinden waar het probleem ligt, welke prioriteit hebben en welke acties alle betrokkenen kunnen nemen.

Mijn principe is werken vanuit een output mindset. Ik vind het belangrijker om kwaliteit te leveren die ik afspreek, dan hoeveel uur ik erover doe.

Natuurlijk! Stuur mij een mailtje en dan maken wij een afspraak.

Weet je al welke vragen je hebt? Stuur die dan ook mee, dan kan ik mij goed voorbereiden voor ons gesprek.